E-Trgovina I Brza Isporuka

0 Comments

E-Trgovina I Brza Isporuka

Pojam i forme e-trgovine

Sve veći razvoj tehnike, tehnologije i digitalizacije s jedne i borba za proširivanjem tržišta i što boljim plasiranjem proizvoda sa druge strane, neminovno su doveli do njihovog direktnog preplitanja. Elektronska trgovina je nastala kroz potrebu za kupovinom i prodajom dobara, proizvoda ili usluga putem interneta. Stoga je poznata i kao internet trgovina. Transakcije novca, sredstava i podataka takođe se smatraju e-trgovinom.

E-trgovina može proširiti tržišta i poboljšati efikasnost jer olakšava direktnu prodaju, zahvaljujući digitalnim platformama. Zapravo, elektronska trgovina omogućava bliže odnose između različitih aktera:

Transakcije između preduzeća (B2B) odvijaju se između preduzeća. Pripada glavnini e-trgovine.

Preduzeće za potrošače (B2C).  Preduzeća prodaju svoju robu ili usluge potrošačima koji su ujedno i krajnji korisnici ove robe ili usluge. Kanali za dosezanje potrošača uključuju: društvene mreže, platforme za prikupljanje podataka, namenske veb lokacije za e-trgovinu i mobilne aplikacije.

Potrošač-potrošač (C2C).  Potrošači prodaju svoju robu ili usluge drugim potrošačima. To je poput moderne verzije oglasa u novinama ili poput odlaska na aukciju.

Potrošač za posao (C2B). Ovo je obrnuto od B2C-a. Dakle, potrošač pruža robu ili neku uslugu kompaniji. Recimo, na primer, IT slobodnjak koji demonstrira i prodaje svoj softver kompaniji. Ovo bi bila C2B transakcija.

Preduzeće za vladu (B2G).  Preduzeća prodaju robu ili usluge vladinim subjektima, kao što je javna e-nabavka.

Koji su glavni razlozi kupovine preko Interneta? 

  • Ušteda vremena,
  • Praktičnost – roba stiže za vrlo kratko vreme,
  • Mogućnost brzog upoređivanja različitih ponuda,
  • Dostava na željenu adresu,
  • Veći izbor proizvoda i usluga,
  • Isključen je fizički napor,
  • Ušteda novca,
  • Lako se mogu nabaviti proizvodi  iz inostranstva koji nisu dostupni u Srbiji i
  • Anonimnost. 

Faktori koji mogu da utiču da se roba kupi preko interneta

Na odluku o kupovini e-trgovinom veliki uticaj imaju: mogućnost povrata neodgovarajuće robe, pozitivna iskustva poznanika, mogućnost da se kupcu vrate rezervisana sredstva (plaćanje karticom), velika ponuda, niži troškovi dostave, precizna zakonska regulativa o obavezama online prodavaca, bolja internet ponuda klasičnih trgovaca (koji imaju maloprodajne objekte), mogućnost isčitavanja komentara o proizvodu ili preduzeću postavljenih od strane drugih kupaca. 

Prednosti e-trgovine

E-trgovina i brza isporuka

Kao osnovne prednosti elektronske trgovine izdvajaju se: 

  • Drastično smanjenje troškova, 
  • Automatizacija procesa,
  • Jednostavan i jeftin izlaz na široko svetsko tržište
  • Jednostavna i direktna komunikacija s kupcima putem elektronske pošte,
  • Niže prodajne cene proizvoda usled nižih troškova njihovih plasiranja na tržište,
  • Veća konkurentnost, 
  • Raznovrsniji izbor i mogućnost beskrajnog povećanja asortimana,
  • Brzo pretraživanje ponuda koje su dostupne na globalnom nivou,
  • Realizacija kupovine ili prodaje 24 časa u danu, tokom svih sedam dana u nedelji,
  • Skromna osnovna ulaganja (potrebni su računar, modem i pristup internetu),
  • Unapređenje interaktivnog odnosa sa kupcima.

Ono što je jako interesantno je da 85% onih koji su kupovali preko interneta nema nikakve pritužbe na online kupovinu. 

Nedostaci e-trgovine

Najveći nedostaci elektronske trgovine su: 

  • Izostaje socijalni aspekt klasičnih trgovina, 
  • Kupac ne može izbliza da vidi ili dodirne proizvod,
  • Kupac ne može da kupi proizvod odmah, bez čekanja,
  • Kupac je u mogućnosti da promeni lokaciju na internetu, dovoljan je jedan klik pa da kupac „napusti” prodavnicu i odustane od kupovine,
  • Često primamljive ponude posetioca nateraju da kupe proizvod koji mu nije preko potreban i navedu ga da prekomerno potroši novac. 

Razlika između tradicionalne i e-trgovine

  • Veći obim porudžbina, manja pojedinačna porudžbina

U zavisnosti od veličine preduzeća, ona mogu imati na desetine ili stotine porudžbina dnevno i one uglavnom podrazumevaju isporuku veće količine robe npr. kamionom. Nasuprot tome,  e-trgovci obrađuju desetine hiljada narudžbenica dnevno i šalju ih svakom kupcu ponaosob u malim isporukama. U odnosu na to, opremljenost distributivnih centara mora biti sasvim drugačija.

  • Više proizvoda

Virtualne prodavnice mogu ponuditi veći asortiman proizvoda i on stalno može da raste. Distributivni centar u tom slučaju mora da raste (više pokretnih traka, više zaposlenih ljudi, bolja kompjuterizovanost, kako bi se izbegle greške). 

  •  Više ljudi

Kod e-trgovine 75 do 90 % zaposlenih je raspoređeno na pokretne trake, a kod tradicionalne trgovine, to je oko četvrtine zaposlene radne snage. Upošljavanje dodatne radne snage zahteva veće prostorije za odmor, dodatni parking prostor i sl.

  • Slanje upakovanih proizvoda

Kod e-trgovine su potrebna čitava odeljenja namenjena pakovanju i posebna veština rukovanja malim paketima.

  • Distributivni centri moraju biti zaduženi za prodaju

S obzirom na to da su istraživanja pokazala da potrošači u e-trgovini otkažu više od 50 % zaostalih porudžbina, odgovornost za pravilnu i blagovremenu isporuku je na distributivnom centru.

Firma „General Transport“ kupcima nudi savestan, odgovoran i efikasan međunarodni prevoz i brzu isporuku paketa u okviru dogovorenih vremenskih ograničenja. Naše iskustvo vezano za sve tipove transporta pošiljaka u inostranstvo Vam stoji na raspolaganju. Možete zatražiti ponudu ili nas kontaktirati za više informacija i postaviti nam svoja pitanja, a mi ćemo Vam odgovoriti i prevesti Vašu robu maksimalno profesionalno.

Categories: Međunarodni transport